Skördefesten 2015 - dag 3

Sista skördefestdagen fick jag ett ryck efter att mina planer för dagen ändrats, så jag åkte ut till Geta och gården Bolstaholm. Gården är känd för sina goda burgare gjorda på gårdens egna kött.
 
(På vägen ut lufsade en stor älg över vägen, jag var inte alls när att köra på den, men jag har inte sett en älg ute i det fria förut. Så det var en cool upplevelse, dom är ju så sjuuukt stora.)
 
Bolstaholm är vackert beläget, och det gamla huset i sten är väldigt fint.
 
På gården satsar det rejält på aktiviteter för barn, men annars är det nog burgarna som lockar besökare. Jag köpte en limpa från Skördefestföreningen och några tryfflar från Mercedes chocolateri, men annars fanns det inget som lockade just mig. En rolig grej var dock den utställning som fanns i ett rum, riktigt coola tavlor av konstnären Pernilla Hurme.
 
 
 
Muuuu...
 
På hemvägen stannade jag till vid en loppis, men det fyndet tar vi en annan gång.
 
Det var allt från årets Skördefest, vi ses igen nästa år!
Djur, Kultur, Mat, Skördefesten - Öppna gårdar, Turisttips | |
Upp