Bröd bak

Idag bakar jag bröd, mitt standardbröd:
1 paket jäst, salt, olivolja, 1l jummet vatten att lösa jästen i, 2,5l mjöl (lite vad som, gärna lite vetemjöl och mera av typ grahams och rågmjöl). Knåda ihop till trevlig deg, låt jäsa i ca.40min, sen baka ut till två limpor, och in i ugen (175grader) i ca. 40 min.
Det blir ett väldigt trevligt, vanligt bröd! =)

Nu har det åskat första gången i år, mycket mysigt tycker jag, men jag har en vän som har kraftig fobi för åskan. Så i går när det åskade låg jag och hoppades på å ena sida mera åska (för min skull) å andra att det skulle sluta (för min vän). Väldigt märklig känsla.
Allmänt | |
#1 - - Inger:

snygg särskrivning där karin :p haha :D bröd bak. det brödet skulle inte jag vilja äta, det smakar säkert prutt :P

#2 - - Karin:

#3 - - Karin:

hehe.. I know.. faktiskt lite meningen!

#4 - - Alexandra:

Hallå! Du får ju se till att skriva på bloggen också. Går in varje dag för att läsa om din spännande vardag, men icke...bara Bröd och Bakar...! Se till att skriva lite om Åland, jobbet och din balkong. Så att jag vet vad som händer därnere i Lund. Uppe i sthlm är det rätt mycket stiljte just nu. Imorn åker vi iofs till Rumänien. NAJS!

Puss

Upp