Balkongfynd

Ja, vad fick jag då med mig hem från mässan?

Fyra sticklingar av någon typ av kaskadpelargon som ska få bo i balkonglådorna när det är dags för sånt!
 
Såhär ser de dock ut nu när jag planterat dem i krukor här hemma!







Något sånt här ska det förhopppningsvis bli (minns inte ens längre fägen, note-to-self: ta ALLTID bilder på det du köper).
 
 
Klicka på bilden för källa
 
Här är fröna jag köpte, det är bilder från montern då fröpåsarna inte hade bilder.. Inte superbra bilder alltid!
Det blev lite luktärt och annat klättrande!
 




När O och jag var till Samos hittade vi fullt av buskar med underbara excotiska blommor, jag letade som en tok efter dem i floror och på nätet men icke, och sen huxflux dyker frön upp på mässan hos båda fröförsäljarna!

Helt tokigt, var ju tvungen att köpa!

Nedan mina bilder på busken och dess blommor från Samos:






Vidare till köpen:





 
Gojibär lät så spännande och dessutom skulle den vara köldtålig, låter perfekt för min balkong!
 
Det var allt för idag!
Ha en fin helg!
Blommor & Trädgård | |
Upp