Sommaren 2015

Sommaren 2015 blev kanske inte vad jag hoppades på i januari. Slutet på sagan med O i februari har såklart präglat hela våren och även sommaren. Jag har bott i min farfars hus i stan, i en separat lgh. Det har varit väldigt nära till jobben, vilket verkligen har varit skönt när jag jobbat så långa och många dagar.
 
Eftersom jag bara haft mig själv att rå om så har jag kunnat jobba skit mycket (ursäkta uttrycket). Perfekt när man samlar pengar till en stor resa! Jag har varit ledig på söndagarna. Och i juni även några längre helger samt en lördag för kalas. Men likväl har jag försökt få ut så mycket man kan ur sommaren.
 
Jag har ätit ute med vänner, åkt på loppisar med mamma, plockat svamp och blåbär, festat och dansat till 3 på natten och seglat. Jag har haft en intressant praktik och ett kvällsjobb med världens roligaste och finaste kollegor. Jag har inte hunnit läsa knappt något, jag har helt enkelt inte orkat. Men har har sett hälften av alla Vänner-avsnitt.
 
Här kommer nu några bilder från sommaren:
 
 
På midsommarafton band jag mig en tjock krans, midsommar firades med vänner och på ett födelsedagskalas.
 
 
Helgen efter var jag i Skåne och firade en annan födelsedag, nämligen en av mina bästa vänners 30-årsdag (lite tidigt) och hennes psykologexamen. Skånehelgen var fantastisk, jag njöt av underbara miljöer och mina saknade och underbara vänner.
 
 
(mönster: Christine Lundberg Ruth)
Frida fick en vikt bok som present, förutom att jag ju faktiskt kom ner och hjälpte henne lite med kalaset. :)
 
Vi var till Kökar i början på min praktik med arbetsplatsen. Vi fick en värlidgt bra och intressant guidning runt om på ön och det var ypperligt väder.
 








Jag har klappat min katt
 


Och plockat bär

 
 
Jag och min vän Inger käkade middag på ÅSS en solig kväll
 



En otrolig kväll (mammas födelsedag) tog jag årets första dopp. Ni har redan sett nån mobilbild här... men vilken solnedgång!







 
Det var väl ungefär en rättvis sammanfattning.. resten tar vi en annan gång.
Nu njuter jag av en vecka ledigt innan terminen drar igång igen på måndag. Jag seglar med pappa (han har blivit pensionär), dricker vin med mamma på kvällen, solar, läser böcker, lagar mat. I går var vi till ett självplock och plockade en hink svarta vinbär som jag idag kokade saft av. Men som sagt, det tar vi en annan gång.
 
Fridens!
Blandat | |
Upp